Od dnia 1 lipca 2023 r. (data wpływu wniosków do urzędu) we wszystkich postępowaniach administracyjnych dotyczących świadectw kierowcy, w których wymagane jest zaświadczenie o zatrudnieniu kierowcy (druk ZZ) należy korzystać z nowego wzoru formularza. Przypominamy również, że przedsiębiorca ma obowiązek zawiadomić Głównego Inspektora Transportu Drogowego o wygaśnięciu świadectwa kierowcy. Świadectwo kierowcy jest ważne jedynie, gdy spełnione są warunki, na których zostało wydane. Jeśli jakikolwiek warunek przestał być spełniony należy je niezwłocznie zwrócić (blankiet A i B). Świadectwo traci ważność w przypadku m.in.: - upływu czasu na jaki zostało wydane;
- zrzeczenia się świadectwa;
- śmierci posiadacza świadectwa (zarówno przedsiębiorcy jak i zatrudnionego kierowcy);
- likwidacji albo postanowienia o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku przedsiębiorcy, któremu udzielono świadectwa;
- ustania stosunku pracy z zatrudnionym kierowcą;
- utraty ważności zezwolenia na pracę i braku jego kontynuacji;
- utraty ważności badań lekarskich i psychologicznych;
- wyrejestrowania z ZUS.
Informację o wygaśnięciu świadectwa kierowcy wraz z załącznikami należy przesyłać na adres: Główny Inspektorat Transportu Drogowego ul. Rzeszowska 42 37-400 Nisko. Źródło: GITD |